Ràdio Llar

PROGRAMES DE RÀDIO CURS 2017-18:

Aquest curs estem continuant amb el racó de Ràdio i ja tenim els primers programes de ràdio acabats! Aquest any hem canviat una mica el format del programa i hem decidit inventar-nos i explicar-vos un conte. Esperem que continueu gaudint de la nostra ràdio, la RÀDIO LLAR.

PROGRAMA 1:

Autors: Fuseni D (6è), Biel (5è), Noha (4t) i Irina (3r)

Conte: La casa encantada

IMG_20171102_123720_250

PROGRAMA 2:

Autors: Jasleen (5è), Ian (5è), Harsimranpreet (4t), Charanpreet (4t) i Ismael (3r)

Conte: La fàbrica de robots

IMG_20171102_123722_685

PROGRAMA 3:

Autors: Riyad (6è), Mònica (5è), Fuseni K (3r) i Manpreet (3r)

Conte: L’escola encantadaIMG_20171102_123728_892

 

PROGRAMES DE RÀDIO CURS 2016-17:

Aquest curs hem treballat de valent i hem fet fins a 18 programes de ràdio. Com podreu veure hem explicat noticies, fet entrevistes a negocis i empreses de l’entorn de l’escola i tertúlies. Esperem que gaudiu molt escoltant la Ràdio Llar!! Perquè sapigueu la temàtica dels programes de ràdio us hem fet un petit resum del que hi ha a cada programa:

Programa 1:

Autors: Arnau (6è), Jasmeet (4t) i Carlos (4t).

Notícia: La Unió Esportiva Olot va guanyar al camp del Montanyesa per 1-2.

Entrevista i tertúlia: Hem entrevistat a un encarregat de la fabrica “El Salt del Sallent” que fabrica patates d’Olot. A la tertúlia hem parlat d’aquesta fàbrica.

 

Programa 2:

Autors: Gurnoor (6è), Ankitpreet (5è) i Ashley (3r).

Notícia: La fira de Sant Lluc del 2016.

Entrevista i tertúlia: Hem entrevistat a un responsable de l’empresa “Alquimia”, que produeix productes de bellesa amb productes naturals. A la tertúlia hem parlat d’aquesta empresa.

 

Programa 3:

Autors: Kadijatu (6è), Fuseni (3r) i Carmen (3r).

Notícia: Lluèrnia 2016.

Entrevista i tertúlia: Hem entrevistat a un encarregat d’una empresa que treballa amb pedra. A la tertúlia hem parlat d’aquesta empresa.

 

Programa 4:

Autors: Ravneet (6è), Fuseni (5è) i Adam (3r).

Notícia: El Club Patinatge Artístic d’Olot ha aconseguit el desè or mundial.

Entrevista i tertúlia: Hem entrevistat a un encarregat d’una fàbrica de metall. A la tertúlia hem parlat d’aquesta fàbrica.

 

Programa 5:

Autors: Dani (5è), Aya (4t), Yassine (4t) i Kiranpreet (3r).

Notícia: L’ajuntament d’Olot està construint un tram del passeig que ha de creuar el riu Fluvià.

Entrevista i tertúlia: Hem entrevistat a un encarregat de la fabrica “El Salt del Sallent” que fabrica patates d’Olot. A la tertúlia hem parlat d’aquesta fàbrica.

 

Programa 6:

Autors: Carla (6è), Simranpreet (4t) i Baylo (4t).

Notícia: Els alumnes de l’escola d’art d’Olot guanyen un premi.

Entrevista i tertúlia: Hem entrevistat a un encarregat de la fabrica Jumi, una fàbrica on fan regalis i records. A la tertúlia hem parlat d’aquesta fàbrica.

 

Programa 7:

Autors: Hawa (6è), Mònica (4t), Xinyi (4t) i Jesús (3r).

Notícia: La pista de gel d’Olot.

Entrevista i tertúlia: Hem entrevistat a la responsable de la farmàcia de la Canya. A la tertúlia hem parlat de la farmàcia.

 

Programa 8:

Autors: Joaquim (6è), Iashman (5è), Youssef (4t) i Tasnim (3r)

Notícia: Han posat gespa natural al camp de futbol de Montagut.

Entrevista i tertúlia: Hem entrevistat a dos responsables del gimnàs TOP TEAM, de la Canya. A la tertúlia hem parlat d’aquest gimnàs.

 

Programa 9:

Autors: Malyorys (6è), Ian (4t) i Noha (3r)

Notícia: Els pessebres d’Olot.

Entrevista i tertúlia: Hem entrevistat un encarregat d’una fàbrica d’impremta. A la tertúlia hem parlat de l’impremta.

 

Programa 10:

Autors: Ramandeep (5è), Riyad (5è), Sukhjit (4t) i Sheila (4t).

Notícia: L’enllumenat de Nadal.

Entrevista i tertúlia: Hem entrevistat al responsable del magatzem de fusta Mallarach. A la tertúlia hem parlat d’aquesta empresa.

 

Programa 11:

Autors: Hongwei (6è), Nargis (5è) i Arshdeep (4t).

Notícia: Omnium Garrotxa premia la campanya “Salvem els volcans”.

Entrevista: Hem entrevistat a en Gregori, el mestre responsable del reciclatge de l’Escola Llar.

 

Programa 12:

Autors: Kujage (6è), Iulian (4t) i Miroslav (3r).

Notícia: Un robatori que ha passat a la Garrotxa.

Entrevista: Hem entrevistat a la responsable de la deixalleria de la Garrotxa.

 

Programa 13:

Autors: Selene (6è), Hassan (4t), Khusdeep (3r) i Aliyu (3r).

Notícia: El premi a la millor carrossa del carnaval d’Olot.

Entrevista: Hem entrevistat al responsable de la planta de compostatge de la Garrotxa.

 

Programa 14:

Autors: Wail (5è), Jeimy (5è) i Gurkirat (4t).

Notícia: El club de patinatge d’Olot.

 

Programa 15:

Autors: Bintu (6è), Àlex (5è) Rayan (4t) i Lirian (3r).

Notícia: La jornada de Robolot 2017.

Entrevista i tertúlia: Hem entrevistat al forner de la fleca Forn Grabulosa de la Canya. A la tertúlia hem parlat de la fleca.

 

Programa 16:

Autors: Wassima (5è), Mahamadou (4t) i Primal (3r).

Notícia: Un robatori que ha passat a la Garrotxa.

Entrevista i tertúlia: Hem entrevistat a la directora de la guardaria de la Canya “Les tres vocals”. A la tertúlia hem parlat d’aquesta guardaria.

 

Programa 17:

Autors: Mani (5è), Sergi (4t) i Biel (3r).

Notícia: L’abandonament d’animals de companyia a la Garrotxa.

Entrevista i tertúlia: Hem entrevistat al responsable de la botiga de queviures de la Canya “Can Miliu”. A la tertúlia hem parlat d’aquesta botiga de queviures.

 

Programa 18:

Autors: Sandeep (6è), Mohamed (5è), Jasleen (4t) i Lasana (3r).

Notícia: Montagut estrena camp de futbol de gespa natural.

Entrevista i tertúlia: Hem entrevistat a l’encarregat de la serralleria Surinyach de la Canya. A la tertúlia hem parlat d’aquesta serralleria.

 

Si voleu veure les fotografies fent les entrevistes cliqueu damunt la següent imatge:

IMG_20170406_123819

 

RÀDIO LLAR

Per millorar la competència lingüística dels alumnes, hem programat sessions de treball utilitzant la ràdio com una eina que permet als alumnes millorar la seva expressió i capacitat de comunicació. Els alumnes són partícips del que passa l’entorn perquè han de recollir notícies que serveixen per escriure el guió radiofònic.

Si voleu escoltar els nostres primers programes cliqueu damunt la ràdio.

radio-antiga

 

Entenem la ràdio com un mitjà de comunicació molt útil a l’hora de treballar moltes de les competències necessàries pel desenvolupament de l’alumne. Per això hem decidit crear un programa radiofònic escolar durant l’espai de racons, per tal de treballar les següents competències:

  • Lingüística: permet als alumnes millorar la seva expressió i capacitat de comunicació.
  • Tractament de la informació i competència digital: els alumnes s’han de familiaritzar amb l’ús de tècniques i estratègies diverses segons la font i els suports que utilitzin amb una actitud crítica i reflexiva.
  • D’aprendre a aprendre: els alumnes han de ser capaços d’aprendre dels seus propis errors i treballar de forma més autònoma per arribar a constituir el programa de ràdio.
  • D’autonomia i iniciativa personal: A través del treball en grup els alumnes han d’adquirir un conjunt de valors i actituds personals com la responsabilitat, perseverança, control emocional, autocrítica, la capacitat d’elegir i portar endavant les activitats previstes.
  • En el coneixement i la interacció amb el món físic: Els alumnes hauran de conèixer, entendre i explicar notícies que passen al seu entorn.
  • Social i ciutadana: A través del treball en grup, els alumnes també aniran adquirint estratègies per resoldre conflictes i millorar la convivència entre ells.


IMG_20160126_130449
IMG_20160126_130923